Visgilde Vermaas

Mia van Yperenplein 101
3065 JK Rotterdam
010-8509009
010-8509001

Vis wordt vaak aanbevolen als een magere bron van gezonde eiwitten en omega-3-vetzuren. Super goed! Zolang de vissen in een gezonde omgeving worden grootgebracht, moeten ze gezond genoeg zijn om te eten. Het probleem is dat vissen vaak NIET worden grootgebracht in een gezonde omgeving, zelfs als ze in het wild worden gevangen.

Vis is een geweldige bron van gezonde basale eiwitten. Elke week een of twee porties vis als uw eiwitbron kan het risico op een hartaanval met bijna een derde verlagen. Dat komt omdat het hart-gezonde omega-3 vetzuren bevat, die triglycerideniveaus verlagen en ontstekingen in het lichaam helpen verminderen en de gezondheid van de hersenen ondersteunen.

De omega-3 die je van vissen krijgt - ook bekend als lange-keten omega-3 vetzuren, EPA en DHA - zijn extreem gunstig. Maar dat betekent niet dat het opnemen van vis in uw dieet geen nadeel heeft. Veel vissoorten dragen hoge niveaus van het metaalkwik - een gevaarlijke verontreiniging die het zenuwstelsel kan beïnvloeden. Verontreiniging heeft alleen het kwikgehalte in onze oceanen, meren en beken doen toenemen en dit kwik wordt door vissen geconsumeerd en omgezet in een toxine dat bekend staat als methylkwik. Vissen die hoog in de voedselketen zitten, consumeren andere vervuilde vis, waardoor hun kwikgehalte wordt verhoogd, daarom is het het beste om kleinere vissen te kiezen, lager in de voedselketen.

Vissen met weinig kwik

- Ansjovis 
- Meerval
- Krab
- Haring 
- Makreel
- Oester
- Zalm 
- Sardine
- schulp
- garnaal
- Zool
- Inktvis
- tilapia
- Forel
- witte vis

Visgilde Vermaas

Mia van Yperenplein 101
3065 JK Rotterdam
010-8509009
010-8509001

Openingstijden

maandag 10:00 - 18:00
dinsdag 09:00 - 18:00
woensdag 09:00 - 18:00
donderdag 09:00 - 18:00
vrijdag 09:00 - 20:00
zaterdag 09:00 - 17:00
zondag Gesloten