Visgilde Vermaas

Mia van Yperenplein 101
3065 JK Rotterdam
010-8509009
010-8509001

Makreel is een van de meest geconsumeerde vissoorten ter wereld. Gezondheidsbewuste mensen kunnen deze vis in gebakken, gestoomde of gegrilde vorm consumeren. Boordevol omega-3-vetzuren en een grote hoeveelheid eiwitten, biedt het eten van deze vis een breed scala aan gezondheidsvoordelen. Hier zijn de 6 belangrijkste redenen om makreel te gaan eten. Natuurlijk serveren we bij Vermaas Visgilde ook de meest verse makreel!

# 1 Voorkomt hartaandoeningen
Een van de meest effectieve manieren om hart-en vaatziekten te voorkomen is het consumeren van een dieet met goede hoeveelheden omega-3 vetzuren. Makreelvis is niet alleen rijk aan enkelvoudig onverzadigde vetzuren en meervoudig onverzadigde vetzuren, maar is ook arm aan verzadigde vetten. Vandaar dat het eten van deze vis het risico op hartcomplicaties zoals beroertes, atherosclerose, hartaanvallen en aritmie verlaagt.

# 2 Verlaagt het risico op diabetes
Makreel bevat een goede hoeveelheid gezonde vetten, namelijk enkelvoudig onverzadigde vetzuren (MUFA), die een sleutelrol spelen bij de preventie, evenals controle van de bloedsuikerspiegel bij diabetici. Het regelmatig consumeren van deze vis regelt niet alleen de bloedsuikerspiegel in het lichaam, maar verlaagt ook visceraal vet, waardoor het risico op diabetes wordt verlaagd.

# 3 Regelt de bloeddrukniveaus
Als je van nature niet-vegetarisch bent en aan hypertensie lijdt, consumeer dan dagelijks makreelvis om je bloeddruk onder controle te houden. De hoge niveaus van kalium die aanwezig zijn in deze vis helpt bij het handhaven van de normale bloeddruk, naast het verlagen van het risico op gezondheidscomplicaties die samenhangen met deze aandoening.

# 4 Vermindert symptomen van reumatoïde artritis
Makreel bevat ontstekingsremmende bestanddelen die helpen bij het verlagen van de gewrichtspijn en stijfheid van spieren bij mensen die lijden aan reumatoïde artritis. Het is gebleken dat het toevoegen van deze vis aan je dieet de conditie verbetert door de werkzaamheid van de medicijnen te verbeteren.

# 5 Verbetert de cognitieve functies
Onderzoeksstudies hebben aangetoond dat mensen die veel omega-3-vetzuren consumeren een lager risico hebben om door een depressie te worden getroffen . Vandaar dat, door makreel toe te voegen aan je dieet, dit voedsel niet alleen helpt bij het verminderen van stemmingswisselingen die vaak voorkomen bij mensen die lijden aan depressie, maar het verbetert ook de activiteit van antidepressiva. Makreel zit vol met DHA (Docosahexaeenzuur) en het eten van deze vis verlaagt je kansen om te lijden aan ziektes als Alzheimer en de ziekte van Parkinson.

# 6 Verhoogt overlevingskans van darmkanker-patiënten
Makreel is een van de weinige natuurlijke bronnen met goede hoeveelheden vitamine D waarvan bekend is dat het de overlevingskansen van darmkankerpatiënten verhoogt. Onderzoeksstudies hebben aangetoond dat kankerpatiënten met hoge bloedspiegels van vitamine D meer kans hebben om de ziekte te overleven, naast het verbeteren van hun gezondheidstoestand.

Visgilde Vermaas

Mia van Yperenplein 101
3065 JK Rotterdam
010-8509009
010-8509001

Openingstijden

maandag 10:00 - 18:00
dinsdag 09:00 - 18:00
woensdag 09:00 - 18:00
donderdag 09:00 - 18:00
vrijdag 09:00 - 20:00
zaterdag 09:00 - 17:00
zondag Gesloten