De 3 meest gezonde vissen

De 3 meest gezonde vissoorten

De Gezondheidsraad adviseert elke week minstens één keer vis te eten, en dan met name vette vis. De redenen hiervoor zijn er in grote getallen: zo zit vette vis bijvoorbeeld boordevol omega 3 vetzuren, die het hart ondersteunen en belangrijk zijn voor de ontwikkeling van de hersenen en het gezichtsvermogen. Veel vissen kan je dan ook gewoon eten en zijn gezond voor je, maar er zit wel degelijk verschil tussen de diverse vissoorten die je in de winkel, en natuurlijk bij Vermaas Visgilde, kunt kopen. Op deze pagina een kort overzicht van de 3 meest gezonde vissoorten die je kunt eten!

Haring

De haring is een van de meest populaire vissoorten. De Hollandse Nieuwe, ofwel de eerste, jonge haring van het seizoen die minimaal 16 procent vet bevat, bevat naast gezonde vetten ook een flinke dosis vitaminen zoals A, B2, B6, B11, B12, C en D. Supergoed dus!

Verse zalm

Een zalmpje is ook erg gezond. Deze zalm, een zeergezonde vis die het liefst vers gegeten wordt, heeft een hoog gehalte Omega 3 vetten en vitaminen. Kies bij voorkeur voor wilde zalm in plaats van gekweekte zalm. Wilde zalm eet voornamelijk garnalen en planktonkreeftjes, wat het de mooie roze kleur geeft. 

Sardines

Sardines worden niet vaak gegeten, maar zijn toch erg goed voor je. Ze visjes zijn rijk aan omega 3, eiwitten en veel vitamine D. De Sardine is verwant aan de haring en is een vette vis die op veel manieren te bereiden is. Kies dan wel voor de sardine uit de Atlantische oceaan, wat de meest verantwoorde sardine is omdat deze populatie het grootst is.

Slideshow overlay afbeelding Want vis is feest